Home > Articole ISO > Cum sa desfasurati un program de formare ISO 9001

ISO 9001:2008 este un standard international pentru managementul calitatii lansat de Organizatia Internationala pentru Standardizare, adoptat de peste un milion de organizatii din 170 de tari din intreaga lume. ISO 9001 expune cerintele necesare imbunatatirii calitatii in fiecare departament dintr-o organizatie. ISO ajuta companiile si organizatiile sa isi imbunatateasca aspectele referitoare la calitate in toate privintele, sprijinind inclusiv cresterea satisfactiei clinetilor. O pregatire adecvata in vederea aderarii la standardele ISO reprezinta un element esential pentru obtinerea acestei certificari care ofera acces la pietele internationale. Expunem mai jos cateva indrumari despre cum puteti sa desfasurati un program de formare ISO 9001 in organizatia dvs.

1. Planificati-va un program de formare si stabiliti-va un orar. Formarea ISO 9001 poate fi facuta prin intermediul unor prelegeri care dureaza aproximativ o saptamana. Unele programe de formare oferite de diversi consultanti pot ajuta foarte mult in formarea corespunzatoare a angajatilor.

2. Explicati abilitatile necesare si pasii care vor trebui urmati de angajati pentru a-si imbunatati calitatea performantelor pe care le obtin la lucru. Unele firme de consultanta pun la dispozitie cursuri online. Scopul formarii este de a creste nivelul de sensibilizare in ceea ce priveste procesul de certificare, tehnicile managementului calitatii si procedurile de audit ISO.

3. Puneti la dispozitia angajatilot toate materialele necesare, de exemplu carti sau pliante tiparite, in care sa figureze cerintele complete pentru certificarea ISO 9001. Aceste materiale includ si procesele si procedurile pe care angajatii le pot adopta referitor la asigurarea calitatii, controlul calitatii, satisfactia clientilor si calitatea furnizorilor.

4. Utilizati diapozitive, grafice si alte mijloace audio si vizuale pentru a le explica angajatilor diferitele cerinte ale standardului calitatii si despre modul in care pot adopta standardul in munca lor de zi cu zi. Formarea implica si predarea unor metode de controlare a calitatii. Antreprenorii sau oamenii de afaceri invata cu aceasta ocazie cum sa adopte un proces standardizat de masurare a performantei angajatilor astfel incat acestia sa respecte indrumarile legate de calitate. Angajatilor li se aduce la cunostinta si modul in care produsele noi urmeaza diferite protocoale de dezvoltare, inclusiv testarea lor in fiecare etapa. O formare adecvata va expune si modalitatile de tratare a problemelor care pot aparea din partea furnizorilor si producatorilor si metodele de corectare a acestor erori.

5. Tineti evidenta orarului complet al programelor de formare si a performantei fiecaruia dintre cursanti, dandu-le acestora teste in mod regulat. Managerii vor avea astfel o idee precisa despre cat de bine s-au asimilat toate materialele de curs. Si nu in ultimul rand, conformitatea cu standardul ISO 9001 implica si a-i face pe angajati sa fie constienti de felul in care pot mentine standardul calitatii, indeplinind, in acelasi timp, obiectivele companiei.

› Cum sa desfasurati un program de formare ISO 9001