Tipuri de activitati – Asistenta tehnica ISO si servicii de formare
Toate activitatile sunt planificate si implementate de unitatea de Servicii de Dezvoltare si de Formare (Development and Training Services unit – DEVT) la Secretariatul central ISO (ISO/CS).
Asistenta tehnica
Asistenta tehnica ISO (technical assistance – TA) are ca tinta tarile membre in curs de dezvoltare si consta din activitati pe plan national, regional sau global, avand ca subiecte, printre altele:
• Cresterea constientizarii privind standardele
• Dezvoltarea capacitatilor privind gestionarea implicarii nationale in standardizarea internationala
• Cresterea cooperarii pe plan regional
• Sprijinirea participarii la conducerea si la lucrarile tehnice ale ISO
• Imbunatatirea capacitatii tehnologiei informatiei si comunicatiilor de a participa la standardizarea internationala
• Asistarea organismelor nationale de standardizare in procesul de adoptare a bunelor practici de management, cu scopul de a imbunatati administrarea acestora, eficacitatea si eficienta lor operationala, asigurand, in acelasi timp, sustenabilitatea lor financiara pe termen lung.
Descrieri amanuntite ale diverselor activitati de asistenta tehnica, incluzand obiectivele, metodele de realizare, grupurile vizate si beneficiarii, sunt expuse in sectiunea a 4-a de mai jos.
Serviciile de formare
Serviciile de formare (training services – TS) sunt orientate spre dezvoltarea in acelasi grad cu tarile membre dezvoltate; ele constau in activitati structurate de formare pentru asistarea organismelor membre ISO in a-si administra mai bine implicarea in standardizarea internationala.
Activitatile de formare pun accentul pe transferul de cunostinte si pe perfectionarea abilitatilor necesare indeplinirii cerintelor asociate cu dezvoltarea, producerea si raspandirea standardelor internationale. Sunt discutate urmatoarele subiecte :
• Proceduri pentru secretarii ISO
• Cresterea participarii la standardizarea internationala
• Intocmirea standardelor in acord cu Directivele ISO/IEC, partea a 2-a, folosind modelul ISO STD
• Folosirea modelului ISO STD – sfaturi practice
• Anuarul global ISO si extinderea comitetelor nationale “oglinda”
• Introducere la serviciile electronice ISO
• Servicii electronice pentru secretarii ISO
• Expert ISO in standardizarea internationala (curs online)
• Marketingul si promovarea standardelor internationale ISO
• Bunele practici de standardizare
Descrieri amanuntite ale diverselor activitati de servicii de formare, incluzand obiectivele, metodele de realizare, durata, grupurile vizate si beneficiarii, sunt expuse in sectiunea a 5-a a catalogului.
(sursa: Catalogul de asistenta tehnica ISO si de programe de formare pentru membrii ISO)