In acest articol va prezentam o serie de intrebari model care pot fi puse in cadrul unui audit intern ISO 9001. Mentionam ca intrebarile prezentate au caracter orientativ, putand fi adaptate functie de specificul si caracteristicile organizatiei dumneavoastre. Intrebarile sunt grupate corespunzator celor mai importante cerinte ale standardului ISO 9001.
Pentru o lista completa cu intrebari pentru auditul ISO 9001, accesati link-ul CHESTIONAR DE AUDIT ISO 9001:2015, care cuprinde intrebari pentru toate clauzele prevazute de noul standard pentru managementul calității.
Cerinte generale
• Care sunt procesele necesare pentru identificarea sistemului de management al calitatii ?
• A fost identificata continuitatea si interactiunea proceselor ?
• Ce criterii si metode vor fi folosite pentru operarea si controlul proceselor ?
Managementul
• Care sunt procesele necesare pentru identificarea sistemului de management al calitatii ?
• A fost identificata interactiunea si continuitatea proceselor ?
• Ce criterii si metode vor fi folosite pentru operarea si controlul proceselor ?
• Cum se asigura managementul de faptul ca nevoile si asteptarile consumatorilor sunt identificate, tranformate in cerinte si indeplinite ?
• Acestea includ obligatiile consumatorilor legate de reglementarile cu privire la produse ?
• Politica de calitate include un angajament pentru imbunatattirea continua?
• Politica de calitate ofera un cadru pentru crearea si revizuirea obiectivelor?
• Obiectivele de calitate includ un angajament pentru imbunatatirea continua?
• Obiectivele de calitate includ si aspectele legate de indeplinirea cerintelor pentru produs?
• Cum promoveaza reprezentantul managementului sensibilizarea fata de consumatori?
• Manualul de calitate include o desciere a interactiunii si continuitatii proceselor din cadrul sistemului de management al calitatii?
• Revizuirea managementului ia in calcul modificarile care pot afecta sistemul de calitate?
• Exista inregistrari cu privire la rezultatele revizuirii managementului?
• Inregistrarile cu privire la rezultatele revizuirii managementului contin mentiuni legate de actiunile necesare pentru imbunatatirea sistemului de calitate si a proceselor aferente?
• Inregistrarile cu privire la rezultatele revizuirii managementului contin mentiuni legate de imbunatatirea produsului in conformitate cu cerintele consumatorilor?
Resurse
• Poate organizatia sa demonstreze ca sunt furnizate resurse pentru a creste gradul de satisfactie al consumatorilor?
• Resursele sunt furnizate intr-o masura corespunzatoare si la timpul potrivit ?
Resursele umane
• A fost evaluata de catre organizatie eficacitatea pregatirii profesionale realizate?
• S-a asigurat organizatia de faptul ca angajatii proprii sunt constienti de relevanta si importanta activitatilor proprii si de masura in care contribuie la obtinerea obiectivelor de calitate?
Planificarea
• Organizatia a facut planuri pentru realizarea produsului?
• Planul realizat contine si obiectivele de calitate ale produsului?
• Planificarea include specificatii legate de nevoie de a crea procese si documentatii, de a furniza resurse si facilitatii specifice produsului?
• Planul pentru evaluare si monitorizare asigura conformitatea si obtinerea imbunatatirilor?
• Planul pentru evaluare si monitorizare identifica nevoia pentru utilizarea datelor statistice?
Cerintele consumatorilor
• Identificarea cerintelor consumatorilor include elemente legate de cerintele de produs nespecificate, dar necesare, cum ar fi fi aspectele legale si prevederile reglementaoare?
Revizuirea cerintelor legate de produs
• Organizatia confirma cerintele consumatorilor atunci cand acestia nu ofera o declaratie documentata cu privire la respectivele cerinte?
Comunicarea cu consumatorii
• Organizatia a identificat si implementat masuri pentru comunicarea cu consumatorii pentru aspecte legate de:
1. sondaje cu privire la informatii despre produs ?
2. contracte si alte amendamente formale?
3. reactia consumatorilor, incluzand reclamatii?
Controlul achizitiilor
• Cum a definit organizatia gradul de extindere al controlului legat de procesele de achizitie?
• Controlul este dependent de realizarea ulterioara a proceselor?
Proprietatea clientilor
• Organizatia a extins gestionarea proprietatii clientilor si pentru proprietatea intelectuala?
Pastrarea produsului
• A validat organizatia vreun proces ale carui rezultate nu pot fi verificate?
• Verificarea include aspecte legate de calificarea proceselor ?
• Verificarea include aspecte legate de calificarea echipamentului si a personalului cu privire la utilizarea unor metodologii definite si proceduri dedicate?
• Verificarea include aspecte legate de revalidarea inregistrarilor?
Satisfactia consumatorilor
• Monitorizeaza organizatia informatiile legate de gradul de satisfactie al consumatorilor?
• Unde se gasesc metodologiile pentru obtinerea si utilizarea acestor informatii?
• A analizat organizatia datele corespunzatoare pentru a determina:
1. gradul de adecvare si eficacitatea sistemului de mnagament al calitatii?
2. actiunile de imbunatatire a sistemului de calitate si a proceselor aferente?
3. imbunatatirile produsului ca raspuns la cerintele consumatorilor?