Home > Articole ISO > Procedurile ISO referitoare la calitate

Organizatia Internationala pentru Standardizare a elaborat si publicat pana acum o serie de standarde pentru asigurarea calitatii. Standardul ISO 9001 stipuleaza ca o companie certificata ca fiind in conformitate cu cerintele sale sa detina si sa aplice o serie de proceduri, de procese de monitorizare, o documentatie auxiliara, metode de verificare a defectelor si analize regulate care ajuta la imbunatatirea continua. Pentru a deveni certificate, companiile sunt auditate de un organism independent caruia ii demonstreaza ca si-au elaborat aceste procese si proceduri formale de functionare. Daca detineti o companie certificata ISO, nu trebuie sa neglijati nici auditurile interne pentru a va asigura ca sistemul de management al calitatii continua sa functioneze la parametrii optimi. Auditurile verifica daca procedurile referitoare la calitate ajuta intr-adevar compania sa isi imbunatateasca nivelul calitatii.

Dezvoltarea procedurilor care alcatuiesc sistemul de management al calitatii

• Calitatea este un termen subiectiv, care inseamna in mod obisnuit ca un produs sau un serviciu indeplineste asteptarile clientilor. Familia de standarde ISO 9000 se bazeaza pe opt principii ale managementului calitatii: orientarea catre clienti, leadership, implicarea personalului, abordarea bazata pe procese, abordarea bazata pe sistem, imbunatatirea continua, luarea de decizii si relatiile bune cu furnizorii. Definiti-va proceduri ISO care sa va ajute sa intelegeti cerintele pe care le au actualii si viitorii dvs. clienti. Armonizati-va toate activitatile intr-o viziune clara si catre un tel strategic. Implicati-va angajatii si faceti-i raspunzatori pentru propriile actiuni. Definiti-va proceduri care utilizeaza resursele eficient si creativ. Integrati-va procedurile in sistem pentru a asigura coerenta. Planificati modificarea procedurilor pentru a mentine constant un nivel de imbunatatire continua. Analizati datele generate de proceduri pentru a lua decizii in cunostinta de cauza. Reduceti la minim costurile asociate procedurilor.

Beneficii ISO 9001

• Printre beneficiile standardului ISO 9001 care rezulta din asigurarea calitatii asa cum este ea definita de standardul ISO 9001 se numara cresterea profitului si scaderea costurilor de functionare datorita cresterii productivitatii. Incorporandu-va procedurile calitatii in operatiunile pe care le desfasurati si discutand cat mai mult despre ele, puteti contribui la indeplinirea unei strategii coerente la toate nivelurile companiei dvs. Incurajarea creativitatii ca raspuns la problemele care apar in procesul de management al calitatii poate duce la unele abordari inovatoare.

Adoptarea standardelor ISO pentru calitate

• Adoptand ISO 9001, aderati la performanta. Cu ajutorul standardului ISO 9004, va faceti compania mai eficienta prin integrarea proceselor calitatii in alte sisteme de management. Masurand satisfactia clientilor si raspunzand nevoilor lor, incurajati loializarea si noile achizitii facute de acestia in viitor. Mentinerea standardelor pentru calitate este importanta si deoarece asigura respectarea cerintelor legale si de reglementare.

De exemplu, implementandu-va procedurilor calitatii legate de tratarea proactiva a problemelor repetate de suport tehnic, stabiliti dialoguri coerente si dinamice cu clientii dvs. Aceste cunostinte dobandite in timp contribuie la cresterea satisfactiei clientilor si la reducerea cheltuielilor operationale asociate cu detectarea defectiunilor tehnice de catre clienti.

› Procedurile ISO referitoare la calitate