Home > Articole ISO > Echipa de coordonare ISO 9001

Unul dintre cele mai importante lucruri legate de echipa de coordonare ISO 9001 se refera la componenta ei. Este foarte important ca reprezentantii conducerii de varf a companiei sa faca parte din ea. In cadrul procesului de alcatuire a echipei de coordonare trebuie sa fiti capabili sa raspundeti la urmatoarele intrebari:

• Cine va decide cu privire la persoanele care vor prelua diversele sarcini de implementare a proiectului ?
• Persoanele decidente vor cunoaste daca volumul de munca al angajatilor le va permite sa faca fata sarcinilor suplimentare presupuse de implementarea sistemului de calitate?
• Cine este responsabil pentru alocarea resurselor necesare proiectului ISO 9001?

Pregatirea agendei de lucru

• Explicati echipei etapele de implementare a sistemului de management al calitatii.
• Atribuiti diversele sarcini specifice persoanelor individuale sau echipelor; completati un tabel al distributiei sarcinilor pe echipe.
• Revizuiti responsabilitatile delegate pentru a va asigura ca sunt bine dispersate si ca nu exista situatii in care o persoana sau o echipa sa fie suprasolicitata.
• Pentru fiecare echipa numiti un responsabil. Ar fi foarte bine ca sa aveti cate un membru din cadrul echipei de coordonare ISO ca responsabil pentru fiecare echipa de lucru; in acest fel veti beneficia de un grad de comunicare imbunatatit in cadrul proiectului.
• Determinati necesarul de resurse pentru indeplinirea sarcinilor.
• Identificati daca echipele sau persoanele individuale vor avea nevoie de sprijin in derularea altor responsabilitati de-a lungul derularii proiectului de implementare ISO 9001.
• Aflati ce tip de suport tehnic va fi necesar pentru a permite echipelor de lucru si angajatilor sa indeplineasca eficace si eficient sarcinile transmise (spre ex. sprijin din partea reprezentantului managementului, materiale pregatitoare etc).

Stabiliti termene pentru indeplinirea sarcinilor

• Derulati analiza deficientelor inaintea stabilirii echipelor de lucru pentru implementarea sistemului ISO; activitatea echipelor de lucru se va baza pe informatiile provenite din analiza deficientelor.
• Precizati datele inceperii activitatilor in functie de resursele disponibile.
• Precizati care sunt sarcinile care trebuie sa fie completate la inceput pentru a permite celorlalte sa se deruleze (de ex. responsabilitatea managementului); completati politica si obiectivele de calitate; identificati din timp procesele esentiale si interconexiunea dintre ele.
• Estimati intervalul de timp necesar pentru a indeplini fiecare sarcina, bazandu-va pe cantitatea de resurse disponibila pentru ducerea la bun sfarsit a respectivei indatoriri.

Responsabilitatile echipei de coordonare ISO 9001

• Identifica membrii echipelor de lucru, pentru fiecare procedura.
• Specifica pentru fiecare echipa de lucru data de incepere si finalizare a fiecarei sarcini delegate.
• Identifica necesitatile de pregatire profesionala pentru angajati si programaeaza sesiuni de instruire.
• Se reuneste la intervale regulate pentru a evalua progresul, a raspunde la intrebarile echipelor de lucru si a estima resursele necesare pentru implementarea proiectului.
• Revizuie si aproba procedurile pe masura ce ele sunt finalizate.
• Evalueaza si selecteaza un organism de certificare ISO 9001 acreditat.

› Echipa de coordonare ISO 9001