Home > Articole ISO > Raportul anual ISO pe 2010

Raportul anual ISO pe 2010, indraznet, neobisnuit si inovator, se concentreaza asupra oamenilor

11 iulie 2011. Debutand printr-o usoara provocare: “Nu cititi asta, e plictisitor…”, Raportul Anual pe 2010 al ISO – cel mai mare dezvoltator de standarde internationale – are un mod de abordare oarecum surprinzator, incitant si inovator.

Folosind un limbaj direct, imagini frapante, culori vii si umor ocazional, obiectivul Raportului Anual este de a face vizibila “fata umana” a ISO si de a incuraja o audienta mai larga sa se identifice cu activitatea sa.

Secretarul general ISO, Rob Steele, explica: “Ne-am dorit sa punem in discutie perceptiile oamenilor despre standarde. Cei mai multi dintre noi le accepta fara a mai cerceta, credem ca sunt plictisitoare, si ne dam seama de importanta lor doar atunci cand lipsesc. Dar ce uitam cel mai des este ca, desi au un continut tehnic, standardele sunt, dincolo de orice, despre oameni si despre imbunatatirea calitatii vietilor noastre – acesta este esentialul mesajului raportului ISO pe 2010.

“Si pentru a fi siguri ca acest mesaj razbate, am elaborat un raport pe care ne-am imaginat ca cei mai multi oameni l-ar citi cu placere.”

Trasaturi cheie ale Raportului Anual ISO pe 2010:
• Exclusiv online, isi doreste sa ajunga la cele aproape doua miliarde de utilizatori web din ziua de azi, fiind si prietenos cu mediul
• Conceput special pentru internet, cu o interfata prietenoasa cu utilizatorul si o grafica vizual atragatoare
• Ofera o experienta interactiva si o bogatie de informatii prin intermediul a diferite suporturi (video, imagini, linkuri)
• Permite cititorilor sa acceseze instantaneu numeroasele publicatii ISO
• Scoate in evidenta angajamentul ISO fata de sustenabilitate, comunicare si noile tehnologii.

Raportul Anual pe 2010 sarbatoreste un an de referinta pentru ISO, care a trait incheierea cu succes a Planului sau Strategic 2005-2010 si aprobarea noului Plan Strategic 2011-2015. El a asistat si la publicarea standardului poate cel mai orientat spre oameni, ISO 26000, care da indrumari organizatiilor asupra responsabilitatii sociale. Alte cateva initiative ca accesibilitatea, sustenabilitatea si beneficiile economice, ca sa numim numai o parte, scot in evidenta importanta “elementului uman”. Dupa cum intreaba si raportul, “Pare asta munca unei organizatii birocratice, tehnocratice, reci, plictisitoare si inumane?”

Indemnul dlui Steele a fost: “A raspandi vestea despre activitatea ISO este un aspect crucial pentru promovarea in continuare a dezvoltarii standardelor importante pentru oameni. De accea incurajez fervent pe toata lumea sa citeasca raportul si sa-l trimita colegilor, prietenilor si familiei.”

El a mai adaugat: “Asteptati-va sa fiti surprinsi, dupa cum se exprima si raportul: s-ar putea chiar sa ajungeti la concluzia ca ‘ISO’ ar putea sa vina de la ‘Organizatia Snoavelor Interesante’.” (dupa o stire iso.org)

› Raportul anual ISO pe 2010