Home > Stiri EXTERNE > Implicarea consumatorilor – motive si modalitati

Standardele ISO functioneaza mai bine atunci cand consumatorii ajuta la dezvoltarea lor – noua brosura ISO

ISO a publicat recent o noua brosura cu privire la beneficiile implicarii consumatorilor in dezvoltarea standardelor precum si la modul de a obtine implicarea lor.

Brosura cu titlul Implicarea consumatorilor – motive si modalitati detaliaza organismele nationale de standardizare si alte organizatii dezvoltatoare de standarde alaturi de un ghid cu sfaturi practice referitoare la implicarea consumatorilor in procesul de standardizare.

Aceasta acopera motivele si momentul oportun pentru implicarea consumatorilor, valoarea adaugata a participarii lor, modalitatea de organizare eficienta a activitatii lor si insemnatatea calitatii de reprezentant al consumatorilor.

Brosura prezinta, de asemenea, comitetul ISO privind politica consumatorului (COPOLCO), finantarea si instruirea reprezentantilor consumatorilor precum si resurse si link-uri pentru aprofundari ulterioare.
Douazeci si patru de studii de caz arata modul in care aceste probleme au fost abordate, mai ales intr-un context national sau regional.

Cateva puncte cheie sunt prezentate mai jos:
• Standardele sunt relevante in cadrul pietei daca acestea abordeaza preocuparile consumatorilor precum si in cazul in care consumatorii sunt implicati in dezvoltarea lor
• CPreferintele consumatorilor, problemele sociale si acordurile comerciale exting aria de aplicare a standardelor facand implicarea consumatorilor un factor esential
• Exista mai multe modalitati pozitive in care consumatorii pot influenta standardele
• Reprezentantii consumatorilor ar trebui sa fie independenti de interesele comerciale si capabili sa comunice punctul de vedere al consumatorului final. Acestia ar trebui, de asemenea, sa aiba posibilitatea de a valorifica cunostintele obtinute din experientele standard ale altor consumatori.
• Consumatorilor le lipsesc resursele. Ei au nevoie de sprijin financiar si de alta natura pentru a participa la elaborarea standardelor, in special la nivel international.
• Consumatorii trebuie sa fie constienti de importanta standardelor si de participarea la elaborarea lor, putand beneficia de formare cu privire la procedurile standardelor si la participarea efectiva la crearea lor.

Brosura Implicarea consumatorilor – motive si modalitati – Sfaturi practice pentru organismele de elaborare a standardelor este disponibila in editii de limba engleza si franceza la secretariatul central ISO, prin ISO Store sau prin contactarea departamentului de marketing, comunicare si informatii al Organizatiei Internationale pentru Standardizare. Aceasta poate fi, de asemenea, obtinuta de la institutele nationale membre ISO (ASRO, in tara noastra). Brosura de 32 de pagini poate fi, de asemenea, – descarcata ca fisier PDF gratuit de pe site-ul ISO.

› Implicarea consumatorilor – motive si modalitati