Hotelul Shangri-La din Tokyo devine primul hotel din Japonia care obtine certificarea ISO pentru un sistem de management integrat
1 august 2012. Hotelul Shangri-La din Tokyo a obtinut certificarea sistemului de management integrat (SMI) a Organizatiei Internationale pentru Standardizare (ISO) in urma adaugarii certificarilor ISO 9001 (sistemul de management al calitatii) si ISO 14001 (sistemul de management al mediului) la certificarea ISO 22000 (sistemul de management al sigurantei alimentelor), obtinuta in 2009. Hotelul Shangri-La din Tokyo este primul hotel din Japonia care primeste de la organismul de certificare TQCS International (TQCSI) confirmarea ca a indeplinit cerintele tuturor acestor standarde internationale conform unui SMI.
Hotelul se dedica mentinerii calitatii si unui nivel ridical al serviciilor pentru a depasi asteptarile oaspetilor sai, iar aceasta abordare se aplica atat sigurantei si calitatii ridicate a alimentelor, cat si gestionarii problemelor de mediu.
Cu sediul in Elvetia, Organizatia Internationala pentru Standardizare (ISO), o organizatie nonguvernamentala, a dezvoltat pana in momentul de fata cele mai multe standarde internationale voluntare din lume. ISO impune indeplinirea cerintelor din trei categorii de standarde pentru ca o organizatie sa poata detine un sistem de management integrat. Evaluarea conformitatii cu toate cele trei standarde amintite mai sus a fost realizata de TQCSI.
In cazul de fata, cele trei categorii care au contribuit la alcatuirea unui SMI au fost urmatoarele:
Masuri de management al calitatii:
• Asigurarea faptului ca toti angajatii urmeaza programele de formare necesare pentru a oferi cele mai bune servicii profesionale;
• Stabilirea unor obiective de management si a unor indicatori cheie de performanta, cu inspectii periodice pentru a constata realizarile inregistrate pe parcurs;
• Asigurarea constanta a eficientei de catre conducerea superioara prin discutii sau examinari;
• Promovarea de catre conducere a eficientei activitatilor angajatilor si contractorilor;
• Depunerea unor eforturi pentru asigurarea nivelului adecvat de siguranta pentru vizitatori;
• Stabilirea responsabilitatii pentru calitatea lucrarilor angajatilor si contractorilor.
Masuri de management al sigurantei alimentare:
• Implementarea HACCP (analiza riscurilor si punctelor critice de control), a bunelor practici de productie (GMP) si respectarea bunelor practici de igiena (GHP), necesare pentru a garanta siguranta si calitatea alimentelor;
• Implementarea unui sistem de management al sigurantei alimentelor in lantul de aprovizionare conform cerintelor specificate de standardul international si numirea unei echipe de management al sigurantei alimentelor, responsabila pentru asigurarea unei sigurante optime a alimentelor.
Masuri de management al mediului:
• Asigurarea de catre hotel a unui raspuns satisfacator la asteptarile clientilor in privinta calitatii si serviciilor, in special in ceea ce priveste toate efectele asupra mediului generate de hotel, gestionarea deseurilor, consumul de energie, ecologia durabila si o abordare proactiva a responsabilitatii sociale corporative (RSC).
“Cred ca aceasta mare realizare arata ca Hotelul Shangri-La din Tokyo tine cont de importanta functionarii unui hotel intr-un mod durabil, cu respectul deplin pe care il datoram mediului. Sunt recunoscator pentru toate practicile echipei noastre in acest proces si ne vom concentra toate eforturile pentru a continua sa ne imbunatatim si a garanta ca depasim intotdeauna asteptarile clientilor nostri,” a declarat directorul general al hotelului, Jens Moesker.
Dintre cele 72 constructii detinute si/sau administrate de Shangri-La Hotels and Resorts, Kowloon Shangri-La din Hong Kong a obtinut in iunie certificarile ISO 14001, ISO 18001 si ISO 22000, implementandu-si astfel un sistem de management integrat, ceea ce inseamna ca Hotelul Shangri-La Hotel din Tokyo a devenit cel de-al doilea hotel al grupului care a atins acest standard.
In Japonia, Hotelul Shangri-La din Tokyo este primul si singurul hotel care a primit trei certificari ISO si a obtinut certificarea pentru un sistem de management integrat. Hotelul cu 202 camere este situat langa Gara Tokyo, singura gara a capitalei cu legaturi feroviare cu toate punctele din Japonia. Pentru mai multe informatii, vizitati www.shangri-la.com.